دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 01:45

 هوش مصنوعی هنرمند می‌شود

آثار هنری خلق‌شده توسط هوش مصنوعی در کنار آثار هنرمندانی مانند داوینچی به فروش گذاشته می‌شود.
کد خبر : 306218

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از فیوچریتی، خانه حراج کریستی کلکسیونی از آثار بزرگ‌ترین هنرمندان جهان از مونه و پیکاسو تا داوینچی را برای خرید عرضه کرده است. نام یک هنرمند جدید نیز در لیست هنرمندان کریستی به چشم می‌خورد که البته انسان نیست.


خانه حراج کریستی از 23 تا 25 اکتبر نسخه‌های اصلی از آثار هنرمندان معروف و مجموعه‌ای از آثار سه‌بعدی را به فروش می‌رساند که شامل اثر هنری یک سیستم هوش مصنوعی نیز می‌شود.


این هوش مصنوعی پرتره‌ای 70 در 70 سانتی‌متری کشیده است، این اولین باری است که اثر هنری خلق‌شده توسط یک سیستم هوش مصنوعی به حراج گذاشته می‌شود.


یک گروه فرانسوی به نام «آبویس» این الگوریتم هوش مصنوعی را توسعه داده است. این گروه برای خلق این پرتره از مدل هوش مصنوعی به نام شبکه تفکیکی تولیدی استفاده کردند. شبکه تفکیکی تولیدی از دو بخش تشکیل شده است: بخشی که خلق می‌کند و بخشی که نقد می‌کند.


مجموعه‌ای از 15 هزار پرتره که بین قرن چهاردم تا بیستم میلادی کشیده شده بود در اختیار این سیستم هوش مصنوعی قرار گرفت. سپس بخش تولیدی این سیستم با استفاده از ویژگی‌ پرتره‌های پایگاه اطلاعاتی شروع به خلق آثار هنری جدید کرد اما بخش انتقادی همه مواردی که شباهتی به پرتره‌های کشیده‌شده توسط انسان داشتند رد می‌کرد. تا این که بخش تولیدی اثر هنری خلق کرد که هیچ شباهتی به پرتره‌های پایگاه اطلاعاتی نداشت.


این سیستم هوش مصنوعی اولین نمونه از هوش مصنوعی خلاق نیست، دانشمندان پیش از این نیز سیستم‌هایی توسعه داده‌اند که قادر به نوشتن شعر، آهنگ‌سازی و نقاشی هستند.


انتهای پیام/4056/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته